V Meziříčí v dolíčku, máme pěknou školičku.
Prima holky, prima kluci, úsměvy nám vždycky sluší.
Co je to za pestrý svět, to je škola dětiček.
Školní vzdělávací program byl rozpracován v souladu s RVP a obecně platnými právními předpisy. Přihlížely jsme k prostorám budovy, materiálním a sociálním podmínkám a sestavě pedag. sboru. Snažíme se využít všech dostupných metodických zdrojů. Program činností vychází z potřeb dětí, které do naší mateřské školy docházejí. Program je rozdělen do tří integrovaných bloků. Všechny třídy mají rozpracované TVP. Bloky mohou učitelky rozvíjet, doplňovat, zpracovávat dle zájmu dětí a situací, které vyplynou ze života dětí.
Vize
„Učit děti žít s úctou k přírodě, být šťastný v současnosti a nést odpovědnost k budoucnosti.“
Záměr
Dát dítěti dobré základy do života i do vzdělání, zaměřit se na prožitkové učení, tématické a situační plánování. Získat a plně využívat poznatky o dítěti. Tento školní program plně realizovat ve třídách a to tak, aby v úzké vazbě s rodiči umožnil všem dětem optimálně rozvinout vstřícný a pozitivní vztah ke světu.
CO DÍTĚ V TOMTO VĚKU PROŽIJE A CO Z PODNĚTŮ OKOLNÍHO PROSTŘEDÍ PŘIJME, JE TRVALÉ.
Cíl
Rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení. Osvojování si základů hodnot, na nichž je založená naše společnost.
Rozvíjení samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí.
Při plnění rámcových cílů vzdělávacího programu je velmi důležitý také vztah k rodině, uvědomit si nejbližší členy své rodiny.
Správné chování člověka k přírodě a životnímu prostředí.
Samostatně se výtvarně vyjadřovat, dodržovat kulturní a společenské návyky při zpěvu rozvíjet podvědomí o životě zvířat a lidí na planetě Zemi a získat podvědomí o přátelství a toleranci lidí všech barev pleti.
Výstupy
Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný, nekonečně pestrý a různorodý. Osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí. Mít povědomí o významu životního prostředí pro člověka. Poznat a pojmenovat většinu toho, čím je dítě obklopeno. Vyjádřit samostatně myšlenky, nápady, pocity a prožitky. Vyjádřit se prostřednictvím hudebních činností. Naučit se nazpaměť krátké texty. Postupně zvládat základní pohybové dovednost. Spolupracovat s ostatními. Uplatňovat svá práva, přání a potřeby. Být citlivý ve vztahu k živým bytostem, přírodě a věcem. Těšit se z hezkých a příjemných zážitků.
Formy vzdělávání
Vzdělávání bude uskutečněno ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytnou, vyváženým poměrem, spontánních a řízených aktivit.
Specifickou formu představuje didakticky cílená činnost, ve které pedagog s dítětem naplňuje konkrétní vzdělávací cíle formou spontánního učení.
Všechny činnosti obsahují hry a tvořivost. Individuálního vzdělávacího plánu využívat k rozvoji dětí, které půjdou k zápisu do ZŠ a dětí se speciálně vzdělávacími potřebami.
Další formou, která naplňuje záměry vzdělávání, patří nadstandardní aktivity : seznámení s anglickým jazykem, návštěva solné jeskyně, společné akce rodičů a dětí, výlety, výstava - Tvoříme s rodiči, exkurze.
Náš ŠVP má navržené tři hlavní integrované bloky. Jsou postaveny tak, aby vzdělávání přispívalo k naplňování kompetencí. Jsou závazné pro všechny třídy naší MŠ. Určují širší obsahový rámec.
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Mateřské školy, České Meziříčí
“KDO CHCE POZNAT CELÝ SVĚT, PŮJDE S NÁMI TAM I ZPĚT”
NAŠE MOTTO:
“Řekni mi a zapomenu, ukaž mi a budu si pamatovat, nech mě udělat a porozumím.”
Využij každé příležitosti, abys pro přírodu vykonal něco prospěšného.
Chovej se v přírodě tiše a nenápadně.
Choď co nejvíce pěšky, abys toho co nejvíce viděl.
Buď přítelem všech živočichů
Raduj se z přírodních krás, ale nenič je.
OBSAH ŠVP JE ZPRACOVÁN DO TŘÍ INTEGROVANÝCH BLOKŮ:
1/ ČLOVĚK
2/ PŘÍRODA
3/ SVĚT KOLEM NÁS